Kundeservice

Ofte stilte spørsmål

Finner du ikke svar på spørsmålet ditt, kan du ta kontakt med vår kundeservice på telefon: 32 78 46 40, ved besøk i: Eikerveien 33, 3340 Åmot eller sende oss en e-post til: post@mkrn.no

  • Feilretting bredbånd

  • Jeg kommer meg ikke på nett
    1. - Pass på at bredbåndsmodemet ditt er online og lyser korrekt.
      - Forsøk og restarte eventuell router, ved å trekke ut strømkontakten i 30 sekunder.
      - Sjekk eventuelle driftsmeldinger.
      - Sjekk at alle kabler er koblet til korrekt.
      - Forsøk og koble en nettverkskabel direkte mellom datamaskin og modem, utenom eventuell ruter / switch eller annet 3. parts utstyr.
      - Skru av / deaktiver eventuelle brannmur-programmer på datamaskinen.
    Internett-tilkoblingen min er treg og/eller ustabil
    1. - Sjekk hvilken hastighet du faktisk oppnår ved hjelp av vårt eget speedometer. Det er viktig at alle programmer er lukket når testen utføres.
      - Koble fra eventuelle ekstrautstyr (ruter/switch/hub) og andre maskiner.
      - Restart bredbåndsmodem og datamaskin, og forsøk på nytt.
      - Sjekk eventuelle driftsmeldinger.
      - Kontroller at datamaskinen er fri for virus.
      - Sjekk maskinen for spyware eller ad-ware. Ad-aware Free Anti-Malware kan være et godt alternativ.
      - Ta gjerne kontakt med vår kundeservice hvis du opplever ustabil nettforbindelse. En løsning kan også være å investere i AirTies, et profesjonelt trådløst hjemmenett.

      Merk! Hvis du har en eldre pc (4-5 år eller eldre), kan det være sannsynlig at denne ikke er rask nok for dagens høye bredbåndshastigheter. En oppdatering bør vurderes.
  • Feilretting TV

  • Jeg har svart skjerm og får opp meldingen "Ingen signal" fra min TV?
    • Ofte skyldes dette at TVen din ikke får signalet fra din dekoder.
    • Om du har koblet til din dekoder ved hjelp av HDMI- kontakten så er det nødvendig at du velger rett inngang på din TV. På fjernkontrollen til din TV har man som regel en knapp som er merket med AV, EXT, eller Source- knappen. Bruk denne til og velge rett inngang på din TV.
    • Jeg har hakking i lyd/bilde, er det noe jeg kan gjøre for å unngå dette?
      Hakking på lyd og/ eller bilde skyldes ofte svake signaler inn til dekoder. Veldig ofte er det lange eller dårlige antennekabler som har skylden. Vi ønsker derfor at du benytter den medfølgende antennekabelen. Hvis denne er for kort anbefaler vi at du bruker en trippelskjermet antennekabel av god kvalitet.
    • Sjekk så følgende:
      • - Fjern først eventuelle splittere, skjøter eller privat utstyr som kan være koblet mellom antenneuttak og dekoder
        - Sjekk at antennekabel sitter godt i både antenneuttak og dekoder
        - Se etter synlige skalder på antennekabel. Har kabelen synlige skader må denne byttes
        - Ta av strømmen på dekoder og vent 30 sekunder før du setter på strømmen igjen.
    • Hvis dette ikke løser ditt problem bør du ta kontakt med kundeservice på telefon 32 78 46 40 for videre feilsøking og eventuelt for å få tidsavtale for tekniker.